گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران و قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی است. گل محمدی و جشنواره گلابگیری در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه مهم ترین شاخصه شهر قمصر کاشان است.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب

خواص گلیسیرین برای صورت

جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ

ترکیب گلاب و گلیسیرین برای صورت از جمله مواردی هستند که اغلب خانم‌ها برای سلامت پوست خود به آنها تکیه می‌کنند. در صورت عدم حساسیت به این مواد، بکارگیری این ترکیب و بهره‌مندی از خواص گلیسیرین برای پوست شما را شگفت‌زده خواهد کرد. فواید گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت بسیار فراوان است.

از جمله فواید گلیسیرین برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت از سد پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • بهبود قابلیت نفوذپذیری و تراوایی پوست

 

از جمله خواص روغن گلیسیرین برای پوست رطوبت‌رسانی است. برای استفاده از روغن گلیسیرین حتما آن را با گلاب ترکیب کنید. یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین را با 4 قاشق غذاخوری گلاب را به خوبی مخلوط کنید، سپس چند قطره از آن را روی پوست خود قرار دهید و ماساژ دهید.

نکته قابل توجه: به خاطر داشته باشید که مصرف گلیسیرین خالص بر روی پوست، ممکن است موجب خشکی پوست شود. بنابراین، برای بهره‌مند شدن از تاثیر گلیسیرین بر پوست همواره باید آن را با ماده دیگری نظیر گلاب مخلوط کرده و رقیق کنید.

مایع پاک‌کننده صورت گلاب و گلیسیرین

مواد لازم

  • یک و نیم پیمانه گلاب
  • 2 قاشق غذاخوری صابون غیر عطری رنده شده
  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
  • یک بطری شیشه ای درپوش دار و شفاف

روش استفاده: کلیه مواد اولیه را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید. مواد را به مدت چند دقیقه هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. ترکیب به دست آمده را داخل بطری شفافی بریزید که از قبل آماده کرده اید. برای بهره جستن از خواص گلیسیرین و گلاب، هر روز می‌توانید از این مایع برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.

صابون‌های غیر عطری، مواد شوینده ملایمی هستند که می‌توانند از بروز جوش صورت جلوگیری کنند. ویتامین E هم در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت کرده و از صدمات ناشی از آن جلوگیری می‌کند. به علاوه، این ویتامین با کمک خواص گلیسیرین و گلاب می‌تواند روند سالخوردگی را به تعویق انداخته و هاله تیره اطراف چشم را نیز به تدریج محو می‌کند.

ماده مرطوب‌کننده حاوی گلاب و گلیسیرین

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 4 قاشق غذاخوری گلاب
  • یک بطری شیشه ای کوچک و مجهز به قطره چکان

روش استفاده: مواد اولیه را داخل بطری کوچکی بریزید که از قبل آماده کرده‌اید. درب بطری را با دقت ببندید و آن را به خوبی تکان دهید. دو تا سه قطره از این مایع را بر روی پوست خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید. برای بهره‌گیری از خواص گلیسیرین و گلاب، لازم است این کار را دو بار در هفته، صبح و شب انجام دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۸
مینوفر گل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی