گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران و قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی است. گل محمدی و جشنواره گلابگیری در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه مهم ترین شاخصه شهر قمصر کاشان است.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب

عرقیات گیاهی قمصر

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱ ق.ظ

امروزه بیش از 50 نوع عرقیات گیاهی وجود دارد که در مصرف خانوارهای ایرانی کاربرد دارند. خواص انواع عرقیات گیاهی برای سلامت انسان، زیبایی ، صورت و پوست و مو فراوان است. از عرقیات گیاهی با طبیعت گرم یا سرد در رژیم های غذایی مختلف می توان استفاده کرد. در ادامه مطلب به خواص و فواید عرقیات گیاهی اشاره خواهم کرد:

عرق کاسنی: از خواص عرق کاسنی می توان به تاثیر آن برای تقویت کبد و کلیه اشاره کرد. عرق کاسنی برای تصفیه خون نیز مفید است. از دیگر فواید عرق کاسنی کمک به هضم غذا، بهبود سلامت قلب، خواص ضد سرطانی، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل، کاهش وزن ، درمان یبوست، تسکین اضطراب، عرق کاسنی برای کبد است. همچنین از خواص عرق کاسنی برای مردان می توان افزایش توان باروری آقایان را نام برد.

گلاب: گلاب یک عصاره گیاهی سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد قندی گیاهی است. خواص گلاب فراوان است. از جمله خواص ضد التهابی گلاب، متعادل نگه داشتن PH پوست، تسکین ناراحتی های گوارشی و تامین ویتامین C بدن. مرطوب کردن پوست  و تقویت مو با گلاب از دیگر روشهای استفاده از این عصاره طبیعی است. از خواص گلاب برای پوست می توان از درمان جوش صورت با گلاب ، بستن منافذ پوست، پاکسازی صورت با استفاده از انواع ماسک صورت با گلاب نام برد.

سرکه سیب: از مهمترین خواص سرکه سیب می توان به جلوگیری از رفلاکس اسید، کاهش وزن، تنظیم قند خون، مراقبت از پوست و مو و کنترل اشتها اشاره کرد. فواید سرکه سیب به این موارد خلاصه نمی شود. مثلا در آشپزی از سرکه سیب به عنوان ماده اصلی سس سالاد یا طعم دهنده سبزیجات پخته استفاده می شود. یا می توانید از محلول رقیق شده سرکه به عنوان یک ماده ضد بو و پاک کننده طبیعی استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۵
مینوفر گل

نظرات  (۱)

۱۷ مهر ۰۱ ، ۱۱:۵۵ آراد مرادی
سلام وقت بخیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی