گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران و قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی است. گل محمدی و جشنواره گلابگیری در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه مهم ترین شاخصه شهر قمصر کاشان است.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب

ماسک خانگی گلاب

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴ ب.ظ

 

انواع ماسک روشن کننده با گلاب از ساده‌ترین محصولات خانگی است که با استفاده از چند ماده اولیه قابل دسترسی تهیه شده و نتایج شگفت انگیزی را برای انواع پوست به همراه خواهد داشت.

از خواص ماسک نشاسته و گلاب برای پوست می‌توان به رفع لک و جوش، سفید شدن، پاکسازی و جوانسازی پوست اشاره کرد. شما به سادگی می‌توانید ترکیب نشاسته و گلاب را جایگزین لوازم آرایشی و بهداشتی خود کنید. اندکی نشاسته را با کمی گلاب مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. حالا، یک قلم موی تمیز بردارید و با استفاده از آن ماسک گلاب و نشاسته را بر روی پوست بمالید. سپس، چیزی در حدود نیم ساعت منتظر بمانید تا ماسک شما به طور کامل خشک شود. پس از آن، می‌توانید پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک نشاسته و گلاب

ماسک روشن کننده با گلاب و گوجه فرنگی

برای برخورداری از پوستی با استحکام و عاری از چربی گوجه فرنگی حاوی موادی عالی است که از جهات مختلفی می‌توانند برای پوست مفید باشند. از بین بردن چربی اضافی و استحکام بخشی به پوست از جمله اصلی ترین فواید مصرف گوجه فرنگی به شمار می رود. مصرف همزمان گوجه فرنگی و گلاب به تمیز کردن پوست، بستن منافذ، استحکام بخشی و از بین بردن چربی اضافی پوست صورت کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک، کافی است، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کرده و با استفاده از قطعه ای پنبه بر روی صورت و گردن خود بمالید. پس از خشک شدن، صورت خود را به خوبی شستشو دهید.

ماسک روشن کننده با گلاب و ماست

برای برخورداری از پوستی پاکیزه و مرطوب خواص پاک کنندگی ماست برای پوست به خوبی شناخته شده است. علاوه بر این، این ماده طبیعی و مفید از قابلیت رطوبت رسانی هم برخوردار است. بهره مندی از مجموع مزایای ماست و گلاب موجب صافی و نرمی پوست می‌شود.

برای تهیه ماسک ماست و گلاب کافی است، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. سپس، این ترکیب را بر روی پوست صورت مالیده و پس از گذشت پانزده تا بیست دقیقه به خوبی شستشو دهید.

ماسک روشن کننده با گلاب و عسل

ماسک ماست و عسل و گلاب یکی از انواع ماسک گلاب برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی است. ترکیب گلاب، ماست و گلبرگ‌های زیبای گل سرخ علاوه بر شاداب کردن پوست در بهبود روحیه و ایجاد لذت بصری هم موثر است.

برای تهیه این ماسک، ابتدا چند عدد گلبرگ گل سرخ را خرد یا آسیاب کنید.سپس، دو قاشق غذاخوری گلاب را به گلبرگ‌ها اضافه کنید. حدود دو دقیقه منتظر بمانید تا تمام املاح مفید و ویتامین‌های گل جذب گلاب شود. حالا، زمان آن رسیده که یک قاشق غذا خوری ماست هم به ترکیب بالا اضافه کنید. مواد مخلوط شده را به خوبی ترکیب کنید.حالا، دوباره باید حدود دو دقیقه منتظر بمانید تا این مواد به خوبی جذب یکدیگر شوند.یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.مواد ترکیب شده را به آرامی و تا یکدست شدن مخلوط به خوبی هم بزنید. در صورت درشت بودن گلبرگ‌ها، بسته به سلیقه می‌توانید آن‌ها را از مخلوط جدا کرده یا باقی بگذارید. ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید پس از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ترکیب گلاب و بابونه

بابونه گیاهی است که از خواص ضد قارچی، آنتی باکتریالی و ضد التهابی برخوردار است. هم چنین، مصرف این گیاه در درمان اضطراب و بهبود ناراحتی‌های پوستی تأثیرگذار است. از جمله خواص بابونه برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن کردن رنگ پوست

از خواص عرق بابونه برای پوست می‌توان به توانایی آن در روشن کردن رنگ پوست اشاره کرد. این معجون جادویی می‌تواند به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کرده و پوست صورت و بدن را درخشنده و جذاب کند. عرق بابونه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند.

کاهش جوش

علاوه بر ایجاد درخشندگی و روشن‌کردن رنگ پوست، مقابله با ایجاد جوش را نیز می‌توان از جمله خواص عرق بابونه برای پوست برشمرد. گیاه بابونه به دلیل برخورداری از مواد ضد التهابی و ضد عفونی کننده در بهبود لکه‌ها و جای جوش نیز تاثیرگذار است.

ضد سالخوردگی

بابونه سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که پوست را از آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد موجود در هوا و محیط پیرامون انسان محافظت می‌کند. تسریع در بازسازی سلول ها و بافت‌ها، بهبود استحکام و تنگ کردن منافذ پوست نیز از دیگر خواص عرق بابونه است که مجموع آن‌ها به مقابله با پیری و آهسته کردن روند سالخوردگی کمک می‌کنند.

استفاده از بخور گلاب و بابونه یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند پوست را برای مراحل بعدی درمان و مراقبت آماده کند. استفاده از بخورهای گیاهی مقدمه خوبی برای انجام اسکراب یا مصرف ماسک به حساب می‌آید. همچنین می‌توانید از ماسک بابونه و گلاب نیز استفاده نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۴
مینوفر گل

نظرات  (۱)

بسبار عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی