گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

گلاب و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی قمصر

گل آویسا

قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران و قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی است. گل محمدی و جشنواره گلابگیری در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه مهم ترین شاخصه شهر قمصر کاشان است.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب

خواص عرقیات گیاهی

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ق.ظ

گیاه کاسنی

کاسنی گیاهی علفی با گل‌هایی زیبا به رنگ آبی، سفید، صورتی یا زرد و از تیره گل ستاره ای‌ است که اغلب در بیابان‌های آمریکای شمالی و اروپا می‌روید. این گیاه از صدها سال قبل در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گرفته و مصارف خوراکی داشته است. کاسنی دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی نظیر روی، منیزیوم، منگنز، کلسیم، اسید فولیک، پتاسیم و همچنین، ویتامین های E، C، B6، A و K است. موارد ذکر شده همگی از جمله عناصر اصلی تاثیرگذار در بهبود وضعیت سلامت بدن به شمار می روند.

از جمله خواص کاسنی می توان به توانایی آن در کاهش مشکلات دستگاه گوارش و معده، کاهش درد حاصل از ورم مفاصل، جلوگیری از عفونت های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی اشاره کرد. به علاوه، عرق کاسنی یک آرامبخش طبیعی است. در عین حال، توانایی مقابله با ایجاد سنگ کلیه و بهبود روند کاهش وزن را نیز می توان از مهم ترین خواص عرق کاسنی برشمرد. در مجموع، برای برخورداری از خواص درمانی عرق کاسنی می توان آن را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کرد.

 فواید عرق کاسنی عبارتند از:

 

  • کمک به هضم غذا
  • بهبود سلامت قلب
  • خواص ضد سرطانی
  • کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل
  • کاهش وزن
  • درمان یبوست
  • تسکین اضطراب
  • عرق کاسنی برای کبد
  • افزایش توان باروری آقایان

گیاه پونه

پونه کوهی نوعی گیاه گل‌دار است که به خانواده lamiaceae یا نعناع تعلق دارد. این گیاه، اغلب با نام‌هایی مانند پونه اروپایی، پودنه، نعنای اسکوایی، گیاه حشره و علف شیرین نیز شناخته می‌شود. گیاه پونه کوهی بومی اروپا، بخش‌هایی از آسیا، و خاورمیانه است. این گیاه بعدها به آفریقا و استرالیا و نیوزیلند هم وارد شده است.

از دیرباز، خواص عرق پونه کوهی شناخته شده بوده است. کمک به درمان سرماخوردگی، بهبود مشکلات تنفسی، بهبود عملکرد اندام‌هایی نظیر کیسه صفرا و کبد، برطرف کردن نفخ شکم و تسکین دل درد از اصلی ترین خواص عرق پونه کوهی به شمار می‌روند. گیاه پونه حاوی ماده موثری است که برای تحریک سقط جنین یا شروع قاعدگی به کار می‌رود.

فواید عرق آویشن عبارتند از:

  • رفع علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا
  • بهبود وضعیت دستگاه گوارش و دل درد
  • بهبود دردهای عضلانی و مفاصل
  • بهبود شرایط دستگاه عصبی
  • بهبود روند قاعدگی

گیاه آویشن

آویشن (Thyme) گیاهی از خانواده نعناع است که به طور معمول در آشپزی کاربرد دارد و از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردار است. آویشن یک گیاه معطر و خوش عطر و بو است که دارای برگ های ریز و ساقه چوبی و نازکی است. این گیاه در اوایل تابستان با گلهایی به رنگ صورتی یا بنفش پوشیده می‌شود. این گیاه را می‌توان به صورت تازه یا خشک مورد استفاده قرار داد. در عین حال، عرق آویشن و عصاره روغنی آن هم از اثرات ضد التهابی، ضد عفونی و ضد میکروبی برخوردار بوده و به بهبود بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. از جمله خواص عرق آویشن می‌توان به تأثیر آن در درمان بیماری‌هایی نظیر عفونت روده و برخی مشکلات پوستی اشاره کرد.

از جمله خواص عرق آویشن این است که می‌توان آن را به عنوان دارویی جایگزین برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار داد. بخور آویشن، غرغره آن و مصرف عصاره روغنی این گیاه بر روی پوست نیز در موارد ابتلا به بیماری‌های گوناگون کاربرد دارد. این گیاه حاوی ترکیباتی نظیر تیمول است. تیمول یک ترکیب شیمیایی فنولی است که از خواص ضد باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی برخوردار است. از دیگر خواص عرق آویشن می‌توان به توانایی آن در کنترل اشتها، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و دفع حشرات اشاره کرد.

فواید عرق آویشن عبارتند از:

  • کاهش و التیام جوش صورت
  • کاهش استرس و فشارهای روانی
  • کاهش التهابات پوستی
  • بهبود سرفه، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی
  • کاهش انقباضات و دردهای ناشی از قاعدگی
  • درمان بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بیماری های دهان و لثه

گلاب و لاغری

از زمان‌های دور، خواص گلاب برای لاغری شناخته شده است. امروز هم بسیاری از افراد در رژیم‌های زیبایی و تناسب اندام خود از فواید گلاب بهره می‌گیرند. مزایای گلاب برای سلامتی بسیار زیاد و قابل توجه است.

مطلب پیشنهادیخواص عرقیات گیاهی برای لاغری

واقعیت این است که با استفاده از خواص گلاب برای لاغری ، می‌توان به وزن و شرایط فیزیکی دلخواه رسید. اگر شما هم تمایل دارید اندکی وزن خود را کاهش داده یا آن را کنترل کنید، می توانید دمنوش گل سرخ را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. نوشیدن این چای، علاوه بر اثر گذاری سریع بر شرایط روحی و بهبود آن در کاهش وزن هم موثر خواهد بود.

مصرف مداوم گلاب به عنوان نوعی نوشیدنی بدون کافئین و جایگزین کردن آن با قهوه یا چای در کنترل اشتها و کاهش وزن تاثیرگذار است.

مصرف گلاب و گل سرخ به تقویت عملکرد دستگاه گوارش و بهبود روند هضم غذا کمک می‌کند. کنترل وزن با سلامت عمومی بدن رابطه مستقیمی دارد. بنابراین، شاید به جرأت بتوان گفت که کاهش وزن مستلزم برخورداری از سلامت بدنی است. مصرف گلاب به رشد باکتری‌های مفید موجود در سیستم گوارش کمک کرده و به عنوان یک درمان گیاهی اثر گذار برای برطرف کردن یبوست یا بهبود اسهال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۵
مینوفر گل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی